Projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Witajcie. Coś zaczyna się klarować jeśli chodzi o nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Jutro grupa posłów planuje złożyć projekt nowelizacji ustawy oraz wszelkich zmian do przegłosowania. 

Dzisiaj będzie krótko i tekst będzie mało nasączony moimi dywagacjami na temat Projektu nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Powód jest jeden – jestem aktualnie na uczelni:)

Gdzie znajdę treść projektu nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?

Zacznijmy jednak od konkretów. Później zacznę moją krótką, aczkolwiek swobodną i niczym nie pohamowaną interpretację i wszelkie wywody na ten temat. Oto same konkrety – w tzw. czystej formie:

 

Co zawiera projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?

Przede wszystkim najbardziej oczekiwane zmiany. Grupa w pod przewodnictwem posła Tadeusza Arkita planuje wprowadzić takie zmiany jak

  • Zlikwidowanie konieczności ponownego składania tzw. deklaracji śmieciowych w przypadku zmian stawek opłat za odbiór odpadów
  • Jasne określenie standardów oraz doprecyzowanie wymogów dla Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
  • Niestety nie będzie też możliwości tworzenia “mobilnych” PSZOK-ów. Tutaj pewnie zmartwią się wszyscy ci, którzy planowali obsługiwać kilka małych miejscowości, oddalonych od standardowych PSZOK-ów, na raz za pomocą swojego samochodu. Swoją drogą dobrze ich rozumiem, jednak Tadeusz Arkit jest innego zdania.
  • Zgodnie z projektem nowelizacji Urzędy Skarbowe, mają stać się organami egzekucyjnymi w sprawach regulowanych przez ustawę.

Jak podaje serwis komunalny.pl:  “Arkit zaznacza, że nowelizacja nie odnosi się postulatów dotyczacych obowiązkowości organizowania przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów. Z apelem takim zwrócił się ostatnio do Sejmu prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.

Nie zostały objęte zakresem projektowanej nowelizacji zmiany problemowe, wymagające pogłębionej analizy, jak chociażby wdrożenie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 28 listopada 2013 r., który orzekł o konieczności uzupełnienia przez ustawodawcę przepisu art. 6k o określenie maksymalnej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi a także nałożył obowiązek zmiany przepisów dotyczących zwolnień przedmiotowych i dopłat. Tego rodzaju zmiany mają być przedmiotem odrębnej nowelizacji – zapowiadają wnioskodawcy.

Jak się dowiedzieliśmy, w sejmie trwa zbieranie podpisów pod nowelizacją, złożenie projektu do laski marszałkowskiej planowane jest na jutro.”

Pozdrawiam.
Tomasz Araszkiewicz
odpadyblog.pl

0 Shares:
4 komentarzy
  1. Miarą
    patologii jaka toczy legislację w zakresie odpadów jest fakt, że w
    ministerialnej grupie do niewiadomo już której nowelizacji ustawy śmieciowej
    włączono prawnika, który przez dwadzieścia lat pisał dla śmieciowych baronów
    ekspertyzy z których wynikało, że przyjęcie w Polsce unijnych reguł organizacji
    i finansowania gospodarki odpadami byłoby niezgodne z Konstytucją RP http://www.pigo.org.pl/index.php?p=98… Wygląda na to tak (przez analogię) jakby teraz państwowa instytucja z całą powagą
    do prac nad ustawą alkoholową zaprosiła adwokata Ala Capone…

      1. mówią: sorry taki mamy klimat, że chociażbyśmy chcieli dobrze – to wychodzi jak zawsze… http://forsal.pl/artykuly/785139,wywoz-smieci-falszowanie-dokumentow-potwierdzajacych-recykling.html… A nad tym aby wychodziło jak zawsze czuwa Trybunał Konstytucyjny… http://www.samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.smieci/135493/Tajny-wyrok–Orzeczenie-w-oparciu-o-stara-dyrektywe-TK-wyslal-poczta… Lemingi nawet nie zauważają, że płacą już za odpady więcej niż cztery razy więcej zarabiający Europejczycy “starej Unii”…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać: